8 Ekim 2014 Çarşamba

Uludağ Tırmanışı

16 Eylül 2014 akşamı saat 20:49 'da dostum Ahmet Bolulu messengger'dan yazdı:

Kemal iyi akşamlar
Pazar Uludağ olsa gelir misin?

Kısa  bir görüşmeden sonra kabul ettim ve pazara Uludağ tırmanışı için anlaştık ki daha önce Uludağ'a araçla bile çıkmamıştım.
Ahmet Bolulu planladığımız turu Facebook'tan yayınlıyor.

Bu güzel turistik fotoğrafı görünce eh birazcık ürktüm.


Şimdiye kadar sadece İstanbul'un ve İzmir Seferihisar'ın yokuşlarında yol almıştım. Bunların kategorisi ise en çok 3'tü (yoksa 4 müydü?) Yani daha 1 ve 2 kategori görmeden HC (horse category) deneyecektim.
Aşağıda Uludağ Segmenti'nin görüntüsü

Daha önce 2000 m'ye yakın bir tırmanış yapmıştım. Ama 137 km içinde. Bu bambaşka olacaktı. 30.8 km'de 1764 m. %5,8'lik ortalama bir eğim. En büyük eğim %12.9. Veriler Strava'dan ve Strava'ya Garmin ile aktarılmış olanlar. Strava'nın sadece akıllı telefonların GPS datalarını aldığı ve değerlendirdiği dataların yetersizliği başka bir yazı konusu olsun.
16 Eylül Salı'dan 20 Eylül Cumartesi'ye kadar tur grubu 10 kişi oldu (Kemal Koyunlu
Turun tırmanışı başarıp başaramama yanında diğer bir kritik noktası da zamanlamaydı.
Yenikapı-Mudanya Feribotu Kalkış: 9:00
Mudanya-Yenikapı Feribotu Kalkış: 18:00

Feribot'un Mudanya'ya varışı 1'30" sürerse geriye 7'30" kalıyor.
Mudanya-Uludağ Tırmanış Başlangıcı     28 km 1' 15"
Uludağ Tırmanış                                       30 km  3'
Uludağ İniş                                                30 km  1'
Mudanya Dönüş                                        28 km  1' 15"
Toplam 6'30".
Artan 1 saat'te ise zirvede yaygara ve Uludağ'ın eteğinde Köfteci Yusuf'ta yemek planlanıyor.
Bu keskin programın hazırlayıcısı Ahmet Bolulu katılımcılara ayrıca şunu deklare etmiştir.


"18.00 feribotuna yetişmek için lastik patlatmak da yasaklanmıştır."


Pazar sabahı Yenikapı'dan Mudanya'ya feribot ile yola çıkıldı. Feribot'ta bisikletler için ek bir ücret ödenmedi aynı şekilde dönüştü de.
Zaman planlamasına göre 10:30'da Mudanya'da olmamız gerekirken ancak 11:00'de olabildik. Böylece daha ilk adımda zaten kritik olan zamanlama şaşmış oldu.

Feribotta
Artık 6 saatte turu tamamlamalıydık.

Feribottan çıktıktan sonra 1,5ncu km'de  ortalama eğimi %6 olan ve 3,8 km süren bir tırmanış var.
Daha sonra Uludağ tırmanışının başlayacağı 20. km'ye kadar iniş ve düzlük.
Buradan sonra Uludağ tırmanışı başlıyor, 29 km HC kolay gelsin.


Ortalama eğim %6. Bu eğimi şu şekilde tarif edebilirim: Şile Yolu'nda Ömerli civarındaki tırmanışlar. Şile Yolu'nda zaman zaman dinlenilecek kesimler var ama Uludağ'da bunların sayısı bir elin parmaklarından daha az ve çoook daha kısa.

Eğimler, virajları içeriden aldığınız zaman çok daha fazla dikleşiyor. Eğer şanslı iseniz (araç trafiği çok olmadığı için ben hep şanslıydım) ve üşenmezseniz viraja gelmeden önce dışarı doğru çıkıp eğimi katlanabilir düzeyde tutabiliyorsunuz.

Eğer benim gibi ayakta sürme konusunda tecrübeniz az ise burada yeterince tecrübe kazanacaksınız.

Çıkışta en önde Recep vardı. Arkasından Ahmet Abi, Soner ve ben gidiyorduk. Ahmet Abi ve Soner benden daha iyi tempoyla çıkmaya başladıktan sonra kendi ritmimi hiç bozmadan tırmanmaya devam ettim.
Önden gidenler: solda Recep sağda Ahmet Abi (photo by Soner)
HR ortalamamı 160 civarında tuttum. Hız ortalamamı ise 10,4 km/saat'te. Zirveye ulaştığımda Recep ve Ahmet Abi benden 10 dakika 11 sn ve Soner'de 3 dakika 10 önce varmıştı.


Zirvede
Çıkışı bu dört kişi tamamladı. Zaman darlığı nedeni ile diz problemi yaşayan ve MTB ile gelen diğer arkadaşlar Milli Park'ta kaldılar.

İnişi ise Recep ile beraber ortalama 37 km/saat hızla tamamladık. Ahmet Abi birkaç hafta önce geçirdiği kaza nedeni ile biraz yavaş inmeyi tercih etti.

Feribota dönüş.
Dağa çıkmadan önce neler yiyip içildi:
Evden çıkarken saat 7:30'da                        bir adet baklava
Feribot yolunda                                            2 adet poğaça
Feribotta                                                       küçük bir muz ve bir hurma

Dağa çıkarken ne tüketildi:
Tırmanışın 10. km sinde                             PowerBar Gel (41 gr, paketin tamamı)
Tırmanışın 20. km sinde                             QNT Energel  (75 ml'lik paketin yarısı)

Zirvede ise                                                   1 adet Snickers

Dönüş yolunda dağın eteklerinde Köfteci Yusuf ta 1 porsiyon köfte (çok güzeldi), 1 ayran, 1 şıra ve soda.

Aslında bayağı yemişim. Soranlara hiç bir şey yemedim diyordum :).

Gel türü besinleri ilk defa burada tükettim memnun kaldım. Ama böyle ciddi turlar dışında kullanmam herhalde.

Neler içildi:
Tırmanış sırasında 2 adet powerrade (her ikiside mataradaydı)
Bunlar sırasıyla boşalınca yerlerine su koydum.
Yani Mudanya'da feribottan  zirveye oradan da köfteciye kadar 2 litre sıvı tükettim.

Başta da belirttiğim gibi öyle ciddi bir hazırlık yapmamıştım. Aniden gelişen bir fikirle Uludağ'a çıktık. Amaç performanstan çok zirveye ulaşmaktı ya da ulaşmayı denemekti. Deneme benim için başarı ile sonuçlandı. Zirve tırmanışında sadece 2 kez jel yutarken (belki açmayı beceremem diye) ve 1 kez mataraya su doldururken durakladım. Toplam duruş sürem en çok 2 dakika filan yani. Soğumamaya da özen gösterdim. Vücut hep durmak istedi ama :).

Bisikletim Cannondale Supersix Evo3 tü.

Kıyafetim standart formaydı. Zirveye yaklaşırken ve inişte kolsuz rüzgarlık giydim.
İyi günler dilerim.

Kemal Koyunlu

2 yorum: