5 Ekim 2014 Pazar

Garmin Edge 1000 Satın Alış Süreci

Uludağ ve Kartepe'ye tırmandıktan sonra sürüşlerin sadece Strava'ya akıllı telefon  ile kaydedilmesinin yetersizliği iyice ortaya çıktı. Birkaç arkadaşımda gördüğüm ve benim de işim geriği kullandığım ve memnun kaldığım bir Garmin cihazı almaya karar verdim. Kullanılabilecek modeller fiyatları artan sıra ile Edge 200, 510, 810 ve 1000.

Hepsinin ortak özelliklerinde ve olması gereken biri su geçirimsizlik. Hepsi IPX7 su geçirimsizlik oranı var. Yani bir metre su derinliğinde 30 dakika boyunca dayanıklı.Yağmurda sınırsız bir şekilde kullanım özelliğine sahip olabileceğiz anlamına geliyor. Umalım.

Edge 200'de hiçbir sensör yok. Sadece ana cihaz. GPS ile gittiğin yeri/mesafeyi ve hızı biliyorsun. Garmin'deki diğer sürücüleri görüp kendini kıyaslıyabiliyorsun. Kadans ve kalp atışlarını görmemesi fiyatına rağmen benim için hemen cazipliğini yitiriyor. 14 saat pil ömrü.

Edge 510, Garmin web sitesinde "performans ve navigasyon için bisiklet bilgisayar"ı olarak tanıtılıyor. Sürüşe ve kişisel gelişime faydalı olabilecek tüm özelliklere sahip. Ekranı dokunmatik. Cihazın yanında hız, kadans ve kalp atış sensörlerini alabiliyorsunuz. Powermeter takarsanız onu da kayıt altına alabiliyor.  Bluetooth var. Amerikan uyduları (GPS) yanında rus uydularını da (GLONASS) kullanıp hızlı ve doğru yer belirleme yapabiliyor. Yüksekliği sadece önceden haritalanmış GPS verilerine/haritalarına bağlı kalmadan barometre (barometric altimeter) ile alabiliyorsunuz ya da düzeltebiliyorsunuz. En güzel özelliklerden biri. Barometre okumalarında hata yapsa bile bunların hepsi rölatif olacağı için eğim değerleri hep doğru olacaktır (ya da ben yanılıyorum). Kablosuz bir şekilde Garmin Connect'e bilgi aktarabiliyor ve dilerseniz yanında sosyal medyaya da. Sürüş sırasında akıllı ve internet bağlantısı olan telefonunuza (androidler ya da iphonelar) eşleştirme yaparsanız "live tracking" (canlı takip diyelim) yapılabiliyor. Yani ikinci kişiler evlerinde sizi sıcacık yataklarından bilgisayar başında izleyebilir. ANT+ sensörler ile az bir güç tüketimi ve yüksek hız ile tüm sensör bağlantıları yapılıyor. Hava durumu da internet bağlantılı akıllı telefon yardımı ile izlenebiliyor.20 saat pil ömrü.

Edge 810, 510'un tüm özelliklerine sahip (GLONASS hariç) yanında haritalar ile navigasyon da yapabiliyorsunuz. Haritaları güncelleyebiliyorsunuz. MicroSD kartı var. Ekranı da biraz daha büyük. Daha iyi bir dokunmatik ekrana sahipmiş. 17 saat pil ömrü.

Edge 1000. En büyük ekrana sahip. Bununla beraber en düşük pil ömrü: 15 saat. GPS ve GLONASS kullanıyor. Rota hazırlanabiliyor. Wifi var. Dokunmatik ekranı süper. Dokunmaya kıyamıyorsunuz o kadar yani. Eldivenle ve/veya ıslakken kullanılabilirmiş. İlk denememde ıslakken verimli bir şekilde kullandım. Bilgisayar ile otomatik senkronizasyon. Yani sürüşten eve döndüğünüzde verileriniz önce Garmin Connect'e sonra Strava'ya (diğerlerine Mapmyride, Edomondo vb henüz değil ama olacak sanırım ya da ben beceremedim) aktarılıyor. Sürüş sırasında eşleştirdiğiniz telefondan gelen aramaları ve mesajları (sadece kimden olduğunu) görebiliyorsunuz. Di-2 ile de integre olabiliyor. Beni en çok cezbeden kısmı ise segment oluşturabiliyorsunuz. Henüz yapmadım ama Strava'da dikkate aldığım segmentleri aktarmak istiyorum. Edge 1000'de hız ve kadans sensörü çok değişik ve öncekinden çok daha havalı.

Şimdi Edge 1000 i almadan önce forumları okuduğumda 1000 için öyle ağır eleştiriler vardı ki. Fiyat ve vaad edilen özelliklerin çalışmaması gibi. Gökhan Kutluer (Denge Tekeri) ile yaptığım kısa yazışmalar ile bu eleştirileri göz ardı ederek edge 1000'i aldım.
İlk sürüşümden sonra:
Ekran kitleniyor deniyordu, kilitlenmedi.
Bluetooth bağlantısı sık sık kopuyor deniyordu, hiç kopmadı.
Bir tek haritalı navigasyon sırasında harita görünmedi. Belki haritaları güncellemem gerekiyor.
Yağmurda touchscreen iyi çalışıyor. Hava kapalı olduğu için güneşte ekran görüntüsü hakkında bir deneyimim olmadı.

Şimdilik bu küçük tecrübe ile önerilebilecek bir cihaz diyebilirim.

Eksiklikler ve yanlışlıklar uyarılarınız ile düzeltilecektir.

Bir sonraki yazımda (eğer yazabilirsem) strava (GPS'li akıllı telefon) ile edge 1000 verilerini aynı güzergah ve segmentler için yükseklik bazında  karşılaştıracağım.





5 yorum:

  1. Merhaba hayırlı olsun bende edge 1000 siparişi verdim yolda gelecek kısmetse.Kullanıma dayalı tecrübelerini varsa mesela ipucları pc telefon baglantıları gibi stravaya nasıl connect olunur gibi varsa paylaşım alabilirim.

    YanıtlaSil
  2. Evet, size de hayırlı olsun. Hiç pişman olmayacaksınız. İlk zamanlar çok dikkatli olun. Kurcalarken ya da analiz yapmaya çalışırken bisiklet üzerinde denge kaybı yaşayabilirsiniz. PC, telefon eşleştirme ve strava eşleme konusunda hiçbir şey hatırlamıyorum. Bu da demek oluyor ki herşey çok kolay, hiç zorluk çekmeden yapacaksınız bence. Sadece Harita konusu biraz problemli. Hazırladığınız segmentlerde harita görülüyor. Ancak olağan sürüşte harita kısmına geçtiğinizde harita görülmüyor. Ama navigasyon yaparken görünüyor. Ben çözememiş olabilirim. Siz de deneyim kazanınca demek istediğim daha kolay anlaşılır sanırım.
    Başıma ilginç birşey geldi. Bunu uzun bir şekilde burada paylaşacağım ama kısaca yazayım. Göğüs bandım bluetooth vericisi ile birlikte çamaşır makinesinde yıkandı ve hala sağlam. Teşekkürler Garmin.

    YanıtlaSil
  3. :)Tamamdır teşekkür ederim arkadaşlarım var aslında onlardanda bilgi alıcam kullanıyorlar garmin 1000 i..Birlikte bir rekabete gireceğiz falan eglenceli olacak sanırsam..İşin güzel tarafıda bu..kullandıkca tabiki çözmek zor olmasa gerek.

    YanıtlaSil
  4. Ben de almayı düşünüyorum. Deneyimlerinize eklemek istediğiniz başka hususlar var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 10.000 km kadar oldu.
      Çok memnunum. On/Off düğmesi (alınca görürsünüz) biraz dandik ya da ben sürüş sırasında dengesiz bir şekilde bastığım için içine göçtü, ancak baytekin 1 hafta gibi bir sürede servisten çıkardı (ücretli). Bu süre içinde edge olmadan bisiklete binmek gerçekten sıkıcıydı.

      Sil