6 Ekim 2014 Pazartesi

Garmin Edge 1000 2. Sürüş

Aynı güzergahta GE1000 ile 2 gün ara ile sürüş yaptım.
Aynı güzergahta elde edilen verileri karşılaştırmayı amaçladım.

                                                                            2. Sürüş                             1. Sürüş

Summary

Distance40,40 km40,47 km
Calories943 C1.243 C
Moving Time1:42:181:41:07
Avg Moving Speed23,7 km/h24,0 km/h
Elevation Gain613 m623 m
Elevation Loss613 m686 m
Min Elevation18 m11 m
Max Elevation241 m238 m
Avg HR144 bpm155 bpm
Max HR176 bpm181 bpm
Avg Bike Cadence78 rpm81 rpm
Max Bike Cadence123 rpm134 rpm



Elevation Gain sonuçları benzer görünüyor 10 m kadar bir yükseklik farkı var.
Asıl sorun Elevation Loss'ta. 73 m'lik bir yükseklik farkı çok fazla. Başka bir bakış açısıyla
2. sürüşte başladığım kota geri dönebilmişim (613-613) ancak 1. sürüşte başlangıç noktam 73 m aşağıya inmiş :) (623-686). Galiba barometric altimeter'da hata verecek. Hatayı nasıl anlayacağız o problem olacak. Neyse hiç değilse başladığımız noktada bitirdiğimiz sürüşlerde hiç değilse bir veri olacak.
Kaloride ise %30 fark görünüyor. Aslında performansım pek de değişik değildi. Yoksa kalp atışları da mı yanlış? Umarım değildir.


Bu sürüşte de:
Ekran kilitlenmedi.
Bluetooth hiç kopmadı.
Ek olarak bluetooth telefon kulaklıkta kullandım ama yine hiçbir şey karışmadı.
Sürüş sırasında GE1000 üzerinde çeşitli ayarlamalar bile yaptım. Büyük ekran güzel.
Sürüş anında eğimi ve kazanılan/kaybedilen yüksekliği izlemek çok zevkli oluyor. Bu turda bir segment boyunca ortalama eğimler %4-5 olarak veriliyor. Ancak belki birkaç yüz metre boyunca eğimler %7-8 olabiliyor.
Türkiye haritasını yüklememe rağmen yine navigasyon ekranında harita göremedim. Ama bu yazıyı yazmadan önce sanırım sorunu buldum. Bir sonraki sürüşte aynı problemi yaşamazsam burada açıklama yazarım.

Veee en güzeli:
Rotamda 2 segment oluşturdum (Favori strava segmentlerinden seçtim). Segment başlamadan 100-200 m öncesinde otamatik uyarı geldi. Segment'in başladığında GE1000 bana "GO" dedi :). Tüm segment boyunca en iyi sürüşümün datalarını anlık olarak değerlendirip/karşılaştırıp zaman olarak ne kadar önde ya da geride kaldığımı sürekli bildirdi. Harikaydı. İlk segmentimde heyecanlanım pedallara biraz fazla yüklenince 20 saniye öne geçtim ancak sonda şiştim. İkinci segmetimi akıllıca sürdürdüm ve durumumu iyileştirdim. Bu segment işi mükemmel.

Hava çok güneşli değildi ama ekran görüntüsünde hiç bir sıkıntı yaşamadım.

Sonuç olarak,
İkinci sürüşümden sonra Garmin Edge 1000'i daha çok tavsiye ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder